Τρίτη 14  Μαϊου  2024 

«ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ»

Γ. Ξιφαράς: Δεν νοείται μετάβαση χωρίς την υδρογονοκίνηση - Με ορίζοντα το 2027 τα πρώτα τρένα υδρογόνου

Γ. Ξιφαράς: Δεν νοείται μετάβαση χωρίς την υδρογονοκίνηση - Με ορίζοντα το 2027 τα πρώτα τρένα υδρογόνου

Τη αναγκαιότητα του υδρογόνου για την πλήρη μετάβαση των μεταφορών, συμπληρώνοντας την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες, ανέδειξε ο Γιάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών, με την παρουσία του στο Hydrogen & Green Gases Forum.

Ειδικότερα, μιλώντας στο περιθώριο του Συνεδρίου, υπογράμμισε τα εξής:

«Η σημερινή μέρα αποτελεί μια εξαιρετική ευκαιρία να έρθει σε επικοινωνία η αγορά με την επιστημονική κοινότητα και τους φορείς, οι οποίοι αναπτύσσουν το θεσμικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο εξελίσσεται η υδρογονοκίνηση. Μέσα από αυτές τις ημερίδες και τα Συνέδρια μας δίνεται η δυνατότητα για μια πραγματική επικοινωνία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε από κοινού το αύριο. Νομίζω ότι το συγκεκριμένο συνέδριο είναι πραγματικά επιτυχημένο, κάτι που φαίνεται και από τη συμμετοχή που έχει και θεωρώ ότι τα αποτελέσματά του θα αποτελέσουν και για μας έναν οδηγό, για τις επόμενες κινήσεις μας.

Η ενεργειακή μετάβαση και η ηλεκτροκίνηση δεν μπορούν να επιτευχθούν χωρίς τη χρήση του υδρογόνου. Όταν μιλάμε για υδρογονοκίνηση, μιλάμε για μια άλλου τύπου ηλεκτροκίνηση, καθώς ξέρουμε ότι και τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες και μέσω των κυψελών καυσίμου επιτυγχάνεται ηλεκτροκίνηση. Γνωρίζουμε ότι οι μπαταρίες των αυτοκινήτων αποτελούν μια δύσκολη τεχνολογία, αφενός στην παραγωγή τους, διότι οι πρώτες ύλες δεν είναι πάντοτε διαθέσιμες, αφετέρου, γιατί έχουν μια ιδιαίτερη μεταχείριση στο τέλος της ζωής τους.

Μπορούμε έτσι, να αξιοποιήσουμε το υδρογόνο ώστε να μετακινηθούν με φιλικό τρόπο προς το περιβάλλον, βαρέως τύπου οχήματα και άρα να επιτύχουμε πλήρως την ενεργειακή μετάβαση, καθώς η υδρογονοκίνηση έρχεται να συμπληρώσει το κομμάτι στο οποίο έχουμε ακόμα δυσκολίες, σε υποδομές και λειτουργία, σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, μέσα από τη σύμβαση με την Hellenic Train, για τις άγονες γραμμές, το Δημόσιο έχει περάσει στην εν λόγω εταιρεία την ευθύνη για τη συγχρηματοδότηση 5 τρένων υδρογόνου. Παράλληλα, εξετάζουμε τον τρόπο, με τον οποίο θα ολοκληρωθεί και η διαδικασία της χρηματοδότησης με ευρωπαϊκούς πόρους, για το κομμάτι εκείνο στο οποίο έχει υποχρέωση, μαζί με την Hellenic Train, το ελληνικό Δημόσιο. Ευελπιστούμε ότι, μέχρι το 2027 θα έχουμε τα πρώτα τρένα υδρογόνου και στην Ελλάδα.

Οι τυπικές υποδομές της ηλεκτροκίνησης, που δεν είναι διαθέσιμες σε ολόκληρο το δίκτυο της χώρας, δεν είναι απαραίτητες για τα τρένα υδρογόνου. Άρα με αυτό τον τρόπο, μέσα δηλαδή από την ολοκλήρωση των υποδομών ηλεκτροκίνησης σε ένα μέρος του δικτύου, αλλά και την προμήθεια τρένων υδρογόνου, που θα μπορούσαν ενδεχομένως να λειτουργήσουν σε σημεία που δεν υπάρχουν τέτοιες υποδομές, θα μπορούσαμε να πετύχουμε ολοκληρωμένη μετάβαση και στο σιδηροδρομικό τομέα».

 


Σχόλια υποστηρίζονται από CComment

Λίστα εκδηλώσεων

Δεν υπάρχει προσεχές εκδήλωση
Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ο Καιρός

Σημαντικά θέματα

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

ΚΟΖΑΝΗΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Κοζάνη

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Πτολεμαίδα

Banner Bottom

logo

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ
 
Τηλέφωνο:  6974928190
Copyright www.ptolemais-post.gr © 2021