Πτολεμαΐς: Απέθαντη η μοντέρνα τέχνη ή η ανενεργός Σοφία - Η γυναίκα με τα συρόμενα κρόταλα στα πόδια και ο αλευρωμένος κλόουν με το γουρουνοκόκαλο στο κεφάλι.
- Επικαιρότητα
- Εμφανίσεις: 411
Πτολεμαΐς: Απέθαντη η μοντέρνα τέχνη ή η ανενεργός Σοφία - Η γυναίκα με τα συρόμενα κρόταλα στα πόδια και ο αλευρωμένος κλόουν με το γουρουνοκόκαλο στο κεφάλι.
Έκπληκτοι οι συμπολίτες μας είδαν να εκτυλίσσονται εντός της Πόλεως δράσεις που αδυνατούν να τις κατανοήσουν.
Ακούστηκαν διάφορα χαριτωμένα ευφυολογήματα, όπως αυτά του τίτλου του παρόντος άρθρου.
Υπήρχε πάντοτε το δίλημμα ποιος μιμείται ποιον, η τέχνη τη ζωή ή η ζωή την τέχνη;
Η φράση “Η ζωή μιμείται την τέχνη” σημαίνει ότι συχνά, καταστάσεις, γεγονότα ή συμπεριφορές της πραγματικής ζωής επηρεάζονται ή εμπνέονται από έργα τέχνης, λογοτεχνίας ή άλλες δημιουργικές εκφράσεις. Υποδηλώνει ότι η τέχνη μπορεί μερικές φορές να αντανακλά ή και να διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται, αισθάνονται και ενεργούν στην καθημερινή τους ζωή, σαν να μιμείται η ίδια η ζωή τις ιδέες και τις ιστορίες που παρουσιάζονται στην τέχνη. Η φράση αποδίδεται συχνά στον Αμερικανό συγγραφέα και φιλόσοφο Όσκαρ Ουάιλντ στο δοκίμιό του του 1889 με τίτλο “Η παρακμή του ψέματος: Μια παρατήρηση”, ο Ουάιλντ έγραψε: “Η ζωή… μιμείται την τέχνη πολύ περισσότερο από ό,τι η τέχνη μιμείται τη ζωή”. Αυτή η δήλωση τονίζει την ιδέα ότι η τέχνη μπορεί να έχει βαθύ αντίκτυπο στη ζωή και ότι η ζωή μπορεί να επηρεάζεται περισσότερο από την τέχνη παρά το αντίθετο.
Με βάση τα διάφορα κείμενα που συνέρευσαν για την εν λόγω "φιλοσοφικοπολιτικοκοινωνική παρέμβαση" εντός της μικρής μας Κοινωνίας με "εικαστικά - θεατρικά" δρώμενα, μέσω μιας πολυπληθούς ομάδος με βαρύγδουπους πομπώδεις τίτλους σπουδών που εντυπωσιάζουν, θα θέλαμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Πρώτον: Η διοργάνωση γίνεται με την οικονομική υποστήριξη και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού της Ελλάδος.
Υποστηρίζεται επίσης από:
Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Δυτικής Μακεδονίας
Δήμος Εορδαίας
Κοινότητα Γαλάτειας
Ποια είναι τα χρήματα που δαπανήθηκαν για να έρθει αυτή η μορφή ανάπτυξης στην περιοχή μας, μάλλον θα μιλάμε για κατασπατάληση πόρων της Ενωμένης Ευρώπης και φυσικά θα συνεπικουρεί και η Περιφέρεια. Φανταζόμαστε δεν υπάρχει "κανείς" στην περιοχή μας που να μπορεί να εκφράσει καλλιτεχνικά το δράμα που ζούμε και χρειαζόμαστε εισαγόμενες ενισχύσεις! Καλοδεχούμενες!!!
Δεύτερον: Διαβάζουμε ένα φλύαρο λογοτεχνικό κείμενο: Χωρίς αρχή, με θολή θεματολογία, χωρίς κεντρικό θέμα ή αν θέλετε βυθισμένο σε νοηματικές γενικότητες που νυστάζουν τον αναγνώστη, χωρίς προοπτική που να σηματοδοτεί την ιστορικοπολιτική διάσταση του προβλήματος και των επιλογών για τη "Φαραωνική" μετάβαση από τον ένα πόλο στον άλλο και τέλος χωρίς να αγγίζει το ταξικό περιεχόμενο με τη μορφή των συγκρούσεων συμφερόντων των Κοιμωνικών Τάξεων, αυτό που συνθέτει είναι μια ακαδημαϊκή αναδιατύπωση αυθαίρετων προσεγγίσεων, εξομαλύνοντας τους δυο πόλους σε μια επιδερμική ανάγνωση, στο τι είναι ο άνθρωπος - ποια είναι η σχέση του με το περιβάλλον. Έχει μεγάλη ικανότητα για επούλωση, για ανάρρωση, για συγχώρεση – κάποιου είδους – αν μπορούμε μόνο να μάθουμε να το πράττουμε’. Σβήστε το φως. Μην αγγίζετε. Μείνετε σιωπηλοί. Αφήστε τη φύση ήσυχη!» (Mendolicchio, 2023).
Καταλήγουμε στη γνωστή φράση του Σαίξπηρ: To be, or not to be; that is the question -Μετάφραση Περβάνογλου «Είναι ή μη, νυν τούτ' έστι το ζήτημα». Μετάφραση Βικέλα: "Να ζει κανείς ή να μη ζει",
Εν κατακλείδι αυτές οι Ακαδημαϊκές δράσεις, οι χρηματοδοτούμενες με "έκφυλο και αδιαφανή τρόπο" -αυτά λέγονται μεταξύ του πληθυσμού της Εορδαίας και περιμένουμε από τον κύριο Πλακεντά να μας πει το "νούμερο", ασχέτως της δικής του συμμετοχής- που κατασπαταλούν πόρους και δεν προσφέρουν απολύτως τίποτε στους χωριάτες της παρηκμασμένης Περιφέρειας, αυτοπροσδιοριζόμενες ως μεταμοντέρνα, σύγχρονη ή μοντέρνα τέχνη -θα μπλέξουμε και πάλι σε βαθυστόχαστα θεωρητικά ζητήματα- εντυπωσιάζουν, αυτός είναι ο λόγος ύπαρξής τους, δεν αναδιαμορφώνουν καμιά πρόταση ενόρασης για το μέλλον και αδυνατούν να δουν το παρελθόν.
Συγγράφει δια τον Πολιτιστικό μαρασμόν της Εορδαίας ο Πολιτίδης Χρήστος
Επιμύθιον
Το Λόμπυ των διαπλεκόμενων τεχνοκρατών της Ε.Ε., αφού κατέστρεψε μια ολόκληρη Περιφέρεια και έφτασε σε οικονομικό μαρασμό την οικονομία της Ελλάδος (βλ. τιμολόγια ρεύματος), τώρα χρηματοδοτεί περιφερόμενους θιάσους, προς μεταπώλησιν αειφόρου πνεύματος.
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment