Προς δημοπράτηση οδεύει η Σήραγγα της Κλεισούρας
- Περιφερειακά
- Εμφανίσεις: 25925
H εκκίνηση ενός έργου που υπάρχει ως αίτημα εδώ και δεκαετίες είναι γεγονός στη Δυτική Μακεδονία. Εχθές υπεγράφη η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και της Εγνατία Οδός Α.Ε. που αφορά στην κατασκευή της σήραγγας Κλεισούρας που θα συνδέσει την Καστοριά με την Πτολεμαϊδα.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 74 εκατ. ευρώ και λύνει το πρόβλημα πρόσβασης μεταξύ των δύο πόλεων. Το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και πιο συγκεκριμένα στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας. Οι υπογράφοντες την προγραμματική σύμβαση ήταν ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατία Οδός Α.Ε. Κωνσταντίνος Κουτσούκος.
Επόμενη βήμα είναι να δημοπρατηθεί και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις να υπογραφεί η σύμβαση μέχρι το καλοκαίρι. Η διάρκεια της κατασκευής του εκτιμάται σε περίπου 36 μήνες, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2025.
Η σήραγγα Κλεισούρας με μήκος 1,36 χιλιόμετρα θα είναι το μεγαλό τεχνικό του έργου, αλλά και εκείνη που θα τελικά θα μειώσει την χρόνο οδήγησης μεταξύ των δύο πόλεων.
Το έργο αφορά στην κατασκευή της Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας στο τμήμα από ρέμα Κώτουρη έως όρια Νομού Κοζάνης. Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση ενός οδικού τμήματος 10,4 χιλιομέτρων. Ο δρόμος θα έχει 1+1 λωρίδα ανά κατεύθυνση, συνολικό πλάτος 8 μέτρα και η κάθε λωρίδα θα έχει πλάτος 3,75 μέτρα ενώ θα διαθέτει και λωρίδα καθοδήγησης 0,25 μέτρα.
Ταυτότητα του έργου
Το έργο έχει ως σημείο εκκίνηης την περιοχή Κότουρη κοντά στο χωριό Βασιλειάδα. Μέχρι τη Βέργα θα έχει μέγιστη κλίση ανάβασης περίπου 8%. Στη συνέχεια ξεκινά η σήραγγα μήκους 1365m. Η σήραγγα θα έχει ένα ρεύμα προς κάθε κατεύθυνση και θα είναι διπλής κυκλοφορίας και όχι όπως τα τούνελ της Εγνατίας που είναι σήραγγες μονής κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση.
Η σήραγγα μέσα θα έχει μία ελάχιστη κλίση 0,6%, είναι σε ευθυγραμμία (μπαίνοντας από το πρώτο στόμιο έχουμε ορίζοντα το άλλο στόμιο) Θα έχει πεζοδρόμιο δεξιά – αριστερά πλάτους ενός μέτρου και στο μέσον της διαδρομής θα υπάρχει και χώρος στάθμευσης για έκτακτα περιστατικά. Θα υπάρχει ο απαραίτητος φωτισμός, τουρμπίνες αερισμού και σταθμός μέτρησης ρύπων που θα ενεργοποιεί το σύστημα αερισμού, καθώς και πυροσβεστική υποδομή.
Μετά τη σήραγγα, ξεκινά η κατάβαση μέχρι την περιοχή του Βαρικού συνεχίζοντας μέχρι τα όρια του Νομού Κοζάνης. Παράλληλα θα υπάρχει μία σήραγγα διαφυγής πεζών μήκους 1382 μέτρων. Ανά 300 μ. θα υπάρχει μία σήραγγα που θα οδηγεί στη σήραγγα διαφυγής με πόρτες πυρασφάλειας.
Τα εδάφη στο συγκεκριμένο σημείο είναι πάρα πολύ σκληρά, θετικό για την κατασκευή σήραγγας με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση του κόστους. Η οδοποιία έχει συνολικό μήκος 10,4 χλμ εκ των οποίων τα 9 χλμ είναι σε νέα χάραξη. Το 1,4 χλμ είναι βελτίωση υφιστάμενης οδού και τα 2 χλμ αποτελούν παράπλευρο δίκτυο που είναι απαραίτητο να γίνει για να υπάρχει πρόσβαση στο δρόμο αυτόν. Υπάρχουν και 4 ισόπεδοι κόμβοι Θα υπάρχει και μία γέφυρα στο ρέμα Κώτουρη μήκους 22 μ.
Οι ισόπεδοι κόμβοι
Ο πρώτος ισόπεδος κόμβος θα βρίσκεται στην περιοχή Κώτουρη ο οποίος θα συνδέει τον παλιό δρόμο που πάει προς Βασιλειάδα με τον καινούριο δρόμο που οδηγεί ευθεία προς την σήραγγα. Ο 2ος κόμβος θα κατασκευαστεί στη Βέργα για την σύνδεση με την Κλεισούρα Ο 3ος κόμβος θα βρίσκεται στο Βαρικό που θα συνδέει τη νέα οδό όπως ερχόμαστε από Πτολεμαΐδα με Βαρικό, Κλεισούρα και Λέχοβο και την περιοχή του Αμυνταίου μέσω του δρόμου που υπάρχει στην περιοχή της Χειμαδίτιδας.
Η ταχύτητα μελέτης είναι 70 με 80 χλμ ανά ώρα. Η ακτίνα καμπυλότητας θα είναι 250 μέτρα (άρα θα παρέχει σχετική ομαλότητα αν σκεφτούμε ότι ο σημερινός δρόμος παρουσιάζει σε μερικά σημεία ακτίνα καμπυλότητας μέχρι και 10 μ. ). Η μέγιστη κλίση της ανωφέρεια θα είναι μέχρι 8%. Πρόκειται για τη μέγιστη επιτρεπόμενη κλίση για να επιτευχθεί το μικρότερο δυνατόν μήκος σήραγγας.
Στον προϋπολογισμό του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή του έργου, η δαπάνη για αρχαιολογία, για σύνδεση με τη ΔΕΗ και μετατόπιση δικτύων και για απαλλοτριώσεις. Οι μελέτες όλες είναι πλήρεις, εγκεκριμένες και αδειοδοτημένες.
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment