Πτολεμαΐς, Σιδηρόδρομος περί το 1955 Ιστορία, Πολιτισμός, Ανάπτυξη
- Ιστορία της Πόλεως
- Εμφανίσεις: 985
Πρέπει να είμαστε 1952-3 με 1960 και λίγο λιγότερο! Δεν υπάρχει η προέκταση του Σταθμού, στο Βάθος βλέπουμε την ανυψωμένη τσιμεντένια δεξαμενή νερού οπότε ομιλούμε για ατμάμαξες, άλλωστε μετά το 1960 άρχισαν να εγαταλείπονται και να γυρίζουμε στο ντήζελ. Μετακινήσεις, μεταφορές, βαριά βιομηχανία, συνεργεία επισκευής, μηχανουργεία και άπειρες θέσεις εργασίας, είναι οι τεράστιες επενδύσεις του Ελληνικού Κράτους, από τον Σοσιαλμανή Κωνσταντίνο Καραμανλή (έτσι τον χαρακτήρισαν ακραίοι νεοφιλελεύθεροι κύκλοι στην Χώρα μας). Η φωτογραφία είναι της κυρίας Ανθής Παπαδοπούλου στο fb.
Η ατμάμαξα (ή απλά "ατμομηχανή") αποτέλεσε τον πρώτο τρόπο έλξης σιδηροδρομικών συρμών. Ο όρος ατμομηχανή αναφέρεται σε οποιαδήποτε αυτοκινούμενη συσκευή που χρησιμοποιεί ως μέσο κίνησης τον ατμό. Ως μέσο κίνησης η ατμάμαξα χρησιμοποιεί τον ατμό, ο οποίος παράγεται με θέρμανση νερού με τη χρήση άνθρακα, ξύλων ή πετρελαίου ως καυσίμου. Το υλικό αυτό καίγεται σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, το θάλαμο καύσης (αγγλ. firebox) και ο ατμός παράγεται στον ατμολέβητα (αγγλ. boiler). Ο ατμός στη συνέχεια κινεί έμβολα, τα οποία μεταδίδουν την κίνηση στους τροχούς της ατμομηχανής. Καύσιμο υλικό και νερό φέρονται είτε επί της ίδιας της ατμάμαξας είτε σε ειδικά διαμορφωμένο βαγόνι, την εφοδιοφόρο, (κοινώς "καρβουνιέρα", αγγλ. tender) που σύρεται συζευγμένο πίσω από την ατμάμαξα.
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment