Γενικότητες Τζιτζικώστα στην Κομισιόν για τα Τέμπη: Ένταση, διαμαρτυρίες και το «σωσίβιο» απο Βόζεμπεργκ
- Επικαιρότητα
- Εμφανίσεις: 163
Ολοκληρώθηκε η ακροαματική διαδικασία του Απόστολου Τζιτζικώστα στη συζήτηση της έγκρισης της υποψηφιότητας του για το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ δεν έλλειψαν οι εντάσεις καθώς στην αίθουσα υπήρξαν δύο παρεμβάσεις που αφορούσαν το δυστύχημα των Τεμπών.
Συγκεκριμένα, δύο φορές διεκόπη η ακροαματική διαδικασία του Απόστολου Τζιτζικώστα, μετά από διαμαρτυρία δύο Ελλήνων ευρωβουλευτών για το έγκλημα των Τεμπών, με την πρόεδρο της Επιτροπής Ελίζα Βόζεμπεργκ να τον «σώνει» και τις δύο φορές.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο υποψήφιος επίτροπος αναφέρθηκε στο έγκλημα των Τεμπών για να προκαταλάβει σχετικές ερωτήσεις. «Στην Ελλάδα, έχουμε υποστεί μια αβάσταχτη τραγωδία. Το δυστύχημα του 2023 δεν έπρεπε να είχε συμβεί. Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί ποτέ πουθενά στην Ευρώπη», είπε.
Σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις ανησυχίες ότι ο διορισμός του ενέχει σύγκρουση συμφερόντων καθώς η έρευνα για το δυστύχημα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη έκλεισε την ομιλία του λέγοντας: «Η ασφάλεια θα είναι η πρώτη προτεραιότητά μου και θα είμαι αυστηρός με όλα τα κράτη μέλη».
Κατά τη διάρκεια της απάντησης του Τζιτζικώστα για τα Τέμπη, η ευρωβουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Μαρία Ζαχαριά, μοίραζε αθόρυβα φυλλάδια στην αίθουσα ακρόασης, πράγμα που εξόργισε την πρόεδρο της Επιτροπής Ελίζα Βόζεμπεργκ και της ζήτησε επιτακτικά να οδηγηθεί εκτός της αίθουσας, απαιτώντας να σταματήσει να διανείμει χαρτιά στα μέλη της επιτροπής, την ώρα της ακροαματικής διαδικασίας. Η Μ. Ζαχαρία διένειμε ένα δισέλιδο κείμενο διαμαρτυρίας για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών και τα 57 θύματα και καλούσε σε καταψήφιση του Έλληνα Επιτρόπου. Οδηγήθηκε με ηρεμία εκτός της αίθουσας, αφού φώναξε ότι είναι ντροπή αυτό που συμβαίνει για τα 57 θύματα.
Λίγο αργότερα, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Κωνσταντίνος Παπαδάκης, διαμαρτυρήθηκε (εκτός μικροφώνου) για την τραγωδία των Τεμπών και τα 57 θύματα. Η πρόεδρος της επιτροπής, Ελίζα Βόζεμπεργκ στο ίδιο πνεύμα… τον κάλεσε σε τάξη.
Ρωσικά πλοία
Ο κ. Τζιτζικώστας δήλωσε ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη του τους κινδύνους για τη θαλάσσια ασφάλεια και το περιβάλλον που συνεπάγεται ο σκιώδης στόλος της Ρωσίας – τα πλοία, συχνά με ασαφή ιδιοκτησία, που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου για το οποίο έχουν επιβληθεί κυρώσεις. Πολλά από αυτά δεν είναι κατάλληλα ασφαλισμένα, πλέουν χωρίς να ενεργοποιούν ηλεκτρονικούς ανιχνευτές και αρνούνται τους πιλότους σε δύσκολα περάσματα.
«Αν δω ότι δεν υπάρχει συμμόρφωση, θα δράσω αποφασιστικά εναντίον οποιουδήποτε κράτους μέλους», δήλωσε.
Αν είναι ειλικρινής θα πρέπει να δράσει και εναντίον της κυβέρνησης Μητσοτάκη που κάλυψε Ελληνες εφοπλιστές από τυχόν κυρώσεις και επέτρεψε τη χρήση του Λακωνικού Κόλπου για μεταφορές πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο ώστε να χάνονται τα ρωσικά ίχνη.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ερωτηθείς αν θα δεσμευόταν να προωθήσει νομοθεσία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ο κ. Τζιτζικώστας πιάστηκε… αδιάβαστος, καθώς είπε ότι θα υποστήριζε μια πρωτοβουλία, αλλά απέτυχε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με το πώς θα έμοιαζε μια τέτοια πρόταση.
Η ηλεκτροδότηση των εταιρικών στόλων, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περισσότερα από τα μισά νέα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης, θα βοηθούσε την ΕΕ να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και θα δημιουργούσε μια αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων που θα μείωνε το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων για τους ιδιώτες οδηγούς, είπε.
«Δεν μπορώ να πω αν αυτό θα γίνει με κίνητρα ή φορολογία, αλλά δεν μπορώ να αποκλείσω τη νομοθετική δράση», είπε.
Πολλά λόμπι και εταιρείες έχουν ζητήσει νομοθεσία για τους εταιρικούς στόλους, μεταξύ των οποίων η Uber.
Υποδομές… για το ΝΑΤΟ
Ο κ. Τζιτζικώστας υποσχέθηκε ένα νέο σχέδιο δράσης για τη στρατιωτική κινητικότητα, το οποίο, όπως είπε, θα παρουσιάσει μετά από συνεννόηση με το ΝΑΤΟ.
Είπε ότι η στρατιωτική κινητικότητα συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό με την ευρύτερη ανάγκη για ένα σταθερό δίκτυο μεταφορών, αλλά το σχέδιο για την κατασκευή του λεγόμενου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών αντιμετωπίζει μεγάλες καθυστερήσεις.
«Πρόκειται για διαδρόμους διπλής χρήσης. Το 99 τοις εκατό του χρόνου χρησιμοποιείται από τους πολίτες, αλλά πρέπει να είμαστε έτοιμοι να έχουμε υποδομές» που μπορούν να «αντέξουν βαριά φορτηγά και στρατιωτικό εξοπλισμό», είπε.
Υποσχέθηκε επίσης να αγωνιστεί κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για τον επόμενο επταετή προϋπολογισμό για να «πάρουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για έργα υποδομής».
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment