Η συμφωνία για τις Τ/Θ, κλείδωσε για 17 χρόνια, με δεσμεύσεις προς όλους εκτός της ΔΕΗ!!! - Πρωτοβουλία πολιτών Πτολεμαΐδας / Εορδαίας
- Περιφερειακά
- Εμφανίσεις: 880
Η συμφωνία για τις Τ/Θ, κλείδωσε για 17 χρόνια, με δεσμεύσεις προς όλους εκτός της ΔΕΗ !!!
Δελτίο Τύπου
Πρωτοβουλία πολιτών Πτολεμαΐδας / Εορδαίας
για την ανάπτυξη
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 07-11-2024
Περιμέναμε και την νομοθετική ρύθμιση, (μετά την ψήφιση της συμφωνίας για τις Τ/Θ από όλα τα εμπλεκόμενα Δημοτικά Συμβούλια), για να ενημερώσουμε την κοινωνία και τον απλό Δημότη μιας και για καταλάβει κάποιος τα οικονομικά στοιχεία της συμφωνίας θα πρέπει να έχει τελειώσει οικονομικό πανεπιστήμιο και να έχει τουλάχιστον Master!!!!. Δείτε πιο κάτω....
Ως τιμή για τον υπολογισμό του διαφορικού κόστους προμήθειας θερμικής ενέργειας ορίζονται τα τριάντα δύο ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα (32 €/ ΜWhth.)
Η τιμολόγηση θερμικής ενέργειας από τον πάροχο θερμικής ενέργειας προς τη Δ.Ε.ΤΗ.Π. πραγματοποιείται με χρήση του τύπου:
ΡRΤΟΤΑL={QΑΗΣ * (17 + 0,284*ΡrCΟ2) + 0,995* QΗΛΚ * ΡRelectr} / (QΑΗΣ +0995*QΗΛΚ)
όπου:
ΡRΤΟΤΑL: Η τιμή χρέωσης θερμικής ενέργειας (μοναδιαίο τίμημα) ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα (€/ΜWhth)
QΑΗΣ: Η ποσότητα θερμικής ενέργειας από λιγνιτικές που παραδόθηκε μέσα στον μήνα (ΜWhth).
QΗΛΚ: Η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από Ηλεκτρικούς Λέβητες που παραδόθηκε μέσα στον μήνα (ΜWhth)
Ρrco2: Μέση Τιμή Κτήσης δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (€/:tcο2) μηνός, όπως προκύπτει ανά μήνα από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Χρηματιστηρίου Ενέργειας που αναρτώνται στον επίσημο ιστότοπο αυτού.
ΡRelectr: Τιμή χρέωσης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. Η χρέωση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε μήνα υπολογίζεται σύμφωνα με τον ακόλουθο τύπο:
ΤΕΑ_ Πελάτη + Κόστη Χονδρεμπορικής + Ρυθμιζόμενες χρεώσεις + 3 €/ΜWh όπου:
ΤΕΑ_ Πελάτη: Η τιμή εκκαθάρισης αγοράς του μήνα τιμολόγησης, σταθμισμένη ανά ώρα βάσει πραγματικής ωριαίας κατανάλωσης του πελάτη.
ΤΕΑ: Οι ωριαίες τιμές τιμής εκκαθάρισης αγοράς, όπως αυτές δημοσιεύονται καθημερινά ιστοσελίδα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας.
Τα Κόστη Χονδρεμπορικής Αγοράς αποτελούνται από τους λογαριασμούς προσαυξήσεων «ΛΠ 1», «ΛΠ 2», «ΛΠ 3» των άρθρων 93 έως 95 του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης (Β΄ 5910/2018) και δημοσιεύονται για κάθε μήνα ιστοσελίδα του Α.Δ.Μ.Η.Ε.
Αν η τιμολογηθείσα τιμή ΡRΤΟΤΑLυπερβαίνει την τιμή βάσης, τότε το διαφορικό κόστος καλύπτεται ως ακολούθως:
α) για το διαφορικό κόστος από την τιμή βάσης μέχρι την προκύπτουσα τιμή χρέωσης και εφόσον η προκύπτουσα τιμή χρέωσης είναι μικρότερη ή ίση των σαράντα τριών ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα (43€/MWhth ), αξιοποιώντας πόρους του Υπολογισμού Εσόδων από τις εισροές των υποπερπ. αστ) έως αθ) της περ. α),
β) για το διαφορικό κόστος που προκύπτει πλέον της περ.α), αξιοποιώντας πόρους του Υπολογισμού Εσόδων μέσω αντίστοιχης εισροής από τον Υπολογισμό Εξόδων του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης.
Αρχικά είναι άξιο απορίας γιατί η συμφωνία θα πρέπει να φτάνει τα 17 και πλέον χρόνια, και με ποιο δικαίωμα οι σημερινοί αυτοδιοικητικοί ταγοί δεσμεύουν τις επιχειρήσεις τους με αυτήν την συμφωνία που το μόνο που δείχνει να εξασφαλίζει είναι η θερμική ενέργεια. Αλλά ας είναι και έτσι, γιατί όμως πουθενά δεν αναφέρεται ότι η ΔΕΗ με οποιανδήποτε μορφή ή ονομασία θα εξακολουθεί να δεσμεύεται στα προαναφερόμενα χρόνια;; Ποιος μας λέει ότι αύριο – μεθαύριο αν δεν υπάρχει η ΔΕΗ και στην θέση της θα είναι μια άλλη εταιρεία, θα είναι υποχρεωμένη η εταιρεία αυτή να παρέχει την θερμική ενέργεια με ότι έχει συμφωνηθεί με την ΔΕΗ;;
Ποιος μπορεί να μας εγγυηθεί ότι π.χ. το 2028 η τιμή της θερμικής ενέργειας θα είναι σε τέτοιο επίπεδο που θα μπορεί να πληρώνει ο απλός καταναλωτής;;;
Ήδη με το προηγούμενο χαμηλό τιμολόγιο της ΔΕΤΗΠ λένε ότι περί τις 350 οικοδομές κάθε χρόνο είναι σε πρόγραμμα ρύθμισης, περίπου δηλαδή το ένα πέμπτο των διαμερισμάτων βρίσκονται σε πρόγραμμα ρύθμισης, πράγμα που σημαίνει δυσκολεύονται να καταβάλουν το μέχρι χθες χαμηλό κόστος της τιμής της θερμικής ενέργειας. Και φυσικά πάνω από 100 οικοδομές έχουν διακόψει την τηλεθέρμανση γιατί δεν μπορούν να μπούνε σε πρόγραμμα ρύθμισης. Τώρα που η αύξηση αγγίζει το 62,5% καταλαβαίνει και ο πιο αδαής ότι θα μειωθεί εκ νέου το σύνολο των οικοδομών που θα ζεσταίνονται με τηλεθέρμανση και βέβαια αυτό θα αρχίσει να είναι το μεγάλο πρόβλημα της ΔΕΤΗΠ.
Είχαμε κατ' επανάληψη τονίσει σε δελτία τύπου που δημοσιεύσαμε ότι η λύση των ηλεκτρολεβήτων είναι μια πολύ κακή επιλογή που το κόστος όλης αυτής της λάθος επιλογής θα αναγκαστεί να την πληρώσει ο λαός.
Επίσης είχαμε τονίσει ότι και η λύση της μονάδας ΣΗΘΥΑ (που ακόμη δεν ξεκίνησε η κατασκευή της στον ΑΗΣ Καρδιάς) είναι επίσης μια λάθος επιλογή που δεν καλύπτει : 1ον την θερμική ισχύ που ζητούν οι διασυνδεδεμένες τρεις πόλεις (με 66MWth που θα παρέχει, δεν φτάνει ούτε στο μισό της παρεχόμενης από τον ΑΗΣ Πτολεμαΐδα 5 θερμικής παροχής των 140MWth), 2ον Όλοι μας σχεδόν γνωρίζουμε από την φυσική ότι η μετατροπή μιας μορφής ενέργειας σε μια άλλη έχουμε απώλεια από 15% έως 30%, ποιος λοιπόν ο λόγος να φέρνουμε το φυσικό αέριο στην ΣΗΘΥΑ και αντί να το χρησιμοποιούμε απ' ευθείας στην θέρμανση του νερού, να χρησιμοποιείτε για την λειτουργία των ηλεκτρολεβήτων και στην συνέχεια μέσω αυτών να ζεσταίνουμε το νερό που θα σταλεί στους καταναλωτές;;;; Το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι ότι θέλουν το όλο σύστημα να καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια και όχι απ' ευθείας φυσικό αέριο ανεβάζοντας έτσι την τιμή της θερμικής ενέργειας.
Όλοι καταλαβαίνουν πλέον ότι αφού για δύο χρόνια τουλάχιστον θα είμαστε εξαρτημένοι με τους ηλεκτρολέβητες πόσο ακριβά θα πληρώνουμε την θερμική ενέργεια και πόσο το κόστος της ΔΕΤΗΠ θα αυξάνει υπέρογκα, με αποτέλεσμα νέα χρέη προς την ΔΕΗ. Μάλιστα με το δεδομένο ότι ο ΑΗΣ Πτολεμαΐδα 5 σχεδιάζεται για παύση λειτουργίας του το 2026, αντιλαμβανόμαστε όλοι με τι προχειρότητα αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το θέμα των τηλεθερμάνσεων, όπως με την ίδια προχειρότητα χρόνια τώρα κάνει με την βίαιη απολιγνιτοποίηση κλείνοντας τους ΑΗΣ στερώντας όχι μόνο φτηνή ενέργεια για τους πολίτες αλλά και στερώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Και επειδή νομίζουν οι κυβερνώντες ότι κάτι πέτυχαν με την βίαιη απολιγνιτοποίηση παραθέτουμε ένα σχετικό πίνακα.
CCPI (The Climate Change Performance Index) είναι επεξεργασία των οργανώσεων Germanwatch, NewClimate Institute και CAN και εκδίδεται ετησίως από το 2005.
Ο δείκτης CCPI, προϊόν επεξεργασίας κλιματικών στοιχείων 65 χωρών, βαθμολογεί τις επιδόσεις στον χώρο της κλιματικής πολιτικής, χρησιμοποιώντας μια τυποποιημένη μέθοδο, που επιτρέπει τη σύγκριση των επιδόσεων των κρατών που ευθύνονται για πάνω από το 90% των παγκόσμιων εκπομπών. Στον πίνακα απεικονίζεται η βαθμολογία (θέση/ranking) που οι επιλεγμένες χώρες κατέχουν στην πορεία επίτευξης της ενεργειακής ουδετερότητας για το 2050.
Όπως λοιπόν βλέπουμε στον πιο πάνω πίνακα η Ελλάδα έχει πέσει κατά 4 (τέσσερις) θέσεις σε ένα μόνο χρόνο, σε ότι αφορά τις επιδόσεις της σχετικά με την πολιτική της κλιματικής πολιτικής.
Στη συμφωνία δεν περιλαμβάνεται καμία ασφαλιστική δικλείδα για τους δημότες ότι το κόστος Τ/Θ δεν θα εκτιναχθεί στην περίπτωση που οι τιμές προμήθειας αερίου και δικαιωμάτων εκπομπών CO2 αυξηθούν πολύ σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα (30 €/MWh και 70 €/tn, αντίστοιχα). Σύμφωνα με την Ε.Ε., όπως αποτυπώνεται σε όλα τα ΕΣΕΚ των 27 κρατών μελών, υπάρχει πρόβλεψη για τιμή προμήθειας αερίου 38 €/MWh από το 2025, ενώ για τα δικαιώματα εκπομπών η πρόβλεψη είναι 140 €/tn το 2035 και 290 €/tn το 2040. Τα 2,9 €/MWh (1,75 εκατ.€ τον χρόνο), με τα οποία προβλέπεται να ενισχύει το κράτος τη διαδημοτική επιχείρηση σε καμία περίπτωση δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τα αυξημένα επίπεδα τιμών αερίου και δικαιωμάτων εκπομπών CO2. Αφήνει λοιπόν εκτεθειμένους τους δημότες από τις βέβαιες ανατιμήσεις στην τιμή του φυσικού αερίου και των δικαιωμάτων εκπομπών CO2. Επίσης...
Οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας θα επιβαρυνθούν από αυτή τη συμφωνία κατά τουλάχιστον 129 εκ.€ για το υπόλοιπο της συμφωνίας, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του green tank. Οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν 43,3 εκατ. € καλύπτοντας μεγάλο τμήμα του χρέους και των 3 επιχειρήσεων και οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας θα πληρώσουν 85,5 εκατ. € τουλάχιστον για τη λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος τηλεθέρμανσης για διάστημα 15 ετών, μέσω του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ (ΕΛΑΠΕ). Προφανώς, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. που προαναφέραμε, τότε η επιβάρυνση του ΕΛΑΠΕ και κατ' επέκταση των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Σε αυτά τα ποσά θα πρέπει να λάβουμε υπ' όψη μας και το κόστος υλοποίησης της κατασκευής της ΣΗΘΥΑ, της διασύνδεση του συστήματος τηλεθέρμανσης Κοζάνης αλλά και αυτής του Αμυνταίου που ανέρχεται στα 176 εκατ. €.
Σε προηγούμενα δελτία τύπου είχαμε προτείνει από τώρα να αρχίσει η κατανάλωση πράσινου υδρογόνου που θα παράγεται από τμήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, π.χ. θα μπορούσε η ΔΕΗ να είχε παραχωρήσει τμήμα του μεγάλου φωτοβολταϊκού, στην νέα διαδημοτική επιχείρηση για τον σκοπό αυτό, ώστε και χαμηλό κόστος να εξασφαλιστεί, και θέσεις εργασίας να δημιουργηθούν και πρωτοπόρα και καινοτόμα να είναι η Νέα Διαδημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης.
Δυστυχώς για μια ακόμη φορά τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα αντί να είμαστε μπροστά από αυτά, για άλλη μια φορά η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου «μετρήθηκε και φάνηκε ελλιπής».
ΤΟ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Ηλεκτρονική Διεύθυνση επικοινωνίας :
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment