Παρασκευή 29  Ιουλίου  2024 

«ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΛΟΓΟΣ - ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ»

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Market Test για τον αγωγό αερίου με Β. Μακεδονία – «Ξεκλείδωσε» η κατασκευή του έργου

 

Τον δρόμο για την κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού αερίου Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας άνοιξε το Market Test για το ελληνικό σκέλος του έργου. Σύμφωνα με πηγές με γνώση της διαδικασίας, η Δοκιμή Αγοράς ολοκληρώθηκε πρόσφατα και με θετική έκβαση, καθώς οι δεσμευτικές προσφορές των επενδυτών που συμμετείχαν, για δέσμευση δυναμικότητας στην υποδομή, αποτυπώνουν επαρκές ενδιαφέρον για τη χρήση της. 

Υπενθυμίζεται ότι η επιτυχημένη διενέργεια του Market Test είχε τεθεί ως προϋπόθεση από τη ΡΑΕ, ώστε να ανάψει το «πράσινο φως» για την υλοποίηση του ελληνικού τμήματος στην περίπτωση που καταδεικνυόταν επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χρήση του. Έτσι, το πρόκριμα κατασκευής του εγχώριου σκέλους, που εξασφαλίσθηκε από τις δεσμευτικές προσφορές οι οποίες υποβλήθηκαν στη Δοκιμή Αγοράς, σημαίνει επί της ουσίας ότι «ξεκλειδώνει» η ανάπτυξη του αγωγού και στα δύο κράτη. 

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μετά την οριστικοποίηση κατασκευής του αγωγού, το αμέσως επόμενο βήμα θα είναι η «ενεργοποίηση» στη Βόρεια Μακεδονία των συμφωνιών χρηματοδότησης για το σκέλος στη γείτονα χώρα. Η Β. Μακεδονία έχει λάβει επιχορήγηση 12,4 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό πλαίσιο των Δυτικών Βαλκανίων (WBIF) για την τεχνική υποστήριξη και υλοποίηση του έργου, την οποία διαχειρίζεται η ΕΤΕπ. 

Η ΕΤΕπ έχει προχωρήσει επίσης σε δανειοδότηση ύψους 28,9 εκατ. για την υλοποίηση του τμήματος του έργου στη χώρα. Παράλληλα, στα σκαριά βρίσκεται και η σύναψη δανείου ύψους 16,5 εκατ. ευρώ από την EBRD, με το οποίο θα καλυφθεί το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου. 

Όσον αφορά το εγχώριο σκέλος, για την κατασκευή του ο ΔΕΣΦΑ έχει εξασφαλίσει δάνειο ύψους 25 εκατ. από την ΕΤΕπ, με την υπόλοιπη χρηματοδότηση να καλύπτεται από ίδια κεφάλαια του Διαχειριστή ή νέο δανεισμό. Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ 2022-2031, ο τρέχων προϋπολογισμός του ελληνικού τμήματος ανέρχεται σε 67 εκατ. ευρώ. 

Η «ενεργοποίηση» των συμφωνιών χρηματοδότησης θα επιτρέψει τη δρομολόγηση την υλοποίηση του έργου, με τη διενέργεια διαγωνισμών και στις δύο χώρες για την προμήθεια του εξοπλισμού, όπως και για την κατασκευή του. Με βάση το Πρόγραμμα Ανάπτυξης, το ελληνικό σκέλος θα ενταχθεί στο ΕΣΜΦΑ (και επομένως ο αγωγός θα ξεκινήσει να λειτουργεί) προς τα τέλη του 2024. 

Ο αγωγός προβλέπεται να ξεκινά από τη Νέα Μεσημβρία και να καταλήγει στην περιοχή του Νεγκότινο στη Βόρεια Μακεδονία. Το ελληνικό σκέλος θα έχει συνολικό μήκος 57 χιλιόμετρα, καταλήγοντας στην περιοχή των Ευζώνων, από όπου θα ξεκινά το δεύτερο σκέλος του αγωγού, μήκους 68 χιλιομέτρων.

Η αρχική ικανότητα μεταφοράς θα φθάνει τα 1,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. O βασικός σχεδιασμός του έργου είναι υπό αναθεώρηση, για να συμπεριλάβει τις απαιτήσεις για την συμβατότητά του με τη μεταφορά υδρογόνου.

https://energypress.gr/news/oloklirothike-me-epityhia-market-test-gia-ton-agogo-aerioy-me-v-makedonia-xekleidose-i

 


Σχόλια υποστηρίζονται από CComment

Λίστα εκδηλώσεων

Δεν υπάρχει προσεχές εκδήλωση
Δευ Τρι Τετ Πεμ Παρ Σαβ Κυρ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Ο Καιρός

Σημαντικά θέματα

Εφημερεύοντα Φαρμακεία

ΚΟΖΑΝΗΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Κοζάνη

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

Εφημερεύοντα Φαρμακεία Πτολεμαίδα

Banner Bottom

logo

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ
 
Τηλέφωνο:  6974928190
Copyright www.ptolemais-post.gr © 2021