«Καλλιόπη Βέττα: Ο κυβερνητικός εμπαιγμός των κατοίκων των Γρεβενών για σύνδεση της Δεσκάτης με τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας δεν έχει τέλος» - Κοινοβουλευτική ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων.
Η Βουλευτής Π.Ε. Κοζάνης και Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. κ. Καλλιόπη Βέττα κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με θέμα: «Εκτός χρηματοδότησης και χωρίς πειστικές απαντήσεις από την κυβέρνηση η σύνδεση του Δήμου Δεσκάτης με τον αυτοκινητόδρομο Ε65».
Στην ερώτηση αναδεικνύεται ο πολύχρονος εμπαιγμός των κατοίκων των Γρεβενών για σύνδεση της Δεσκάτης με τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), αφού οι αλλεπάλληλες προεκλογικές υποσχέσεις και οι εξαγγελίες των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, ακόμα και του ίδιου του Πρωθυπουργού, κάθε φορά που επισκέπτονται τη Δυτική Μακεδονία, έχουν ήδη διαψευστεί από την πραγματικότητα.
Όπως επισημαίνει η κ. Βέττα, πέρα από μια αναγνωριστική μελέτη με σενάρια σύνδεσης, δεν έχει προχωρήσει εδώ και πέντε χρόνια ούτε η διαβούλευση σε τοπικό επίπεδο ούτε καν η εξεύρεση πόρων και χρηματοδότησης (ΤΑΑ, ΕΣΠΑ, ΠΔΕ κ.λπ.) για ένα έργο που είναι υψίστης σημασίας, τόσο για τη Δεσκάτη όσο και για τους όμορους Δήμους. Το δε φημολογούμενο μεγάλο κόστος της σύνδεσης, που κυμαίνεται από 60 έως 80 εκατομμύρια ευρώ, όχι μόνο δεν έχει αιτιολογηθεί επαρκώς, από τη στιγμή που δεν υπάρχει διαβούλευση και επιλογή της όποιας τελικής –και άρα κοστολογημένης- λύσης, αλλά φαίνεται να αποτελεί ένα ακόμα πρόσχημα για τη μετάθεση του έργου στις καλένδες.
Σε ένα απροσδιόριστο μέλλον μετέθεσε το έργο και ο υφυπουργός υποδομών κ. Ταχιάος μόλις προχθές, 4.12.2024, κοστολογώντας το αυτή τη φορά προφορικά στα 70.000.000 ευρώ, τα οποία, όπως υποστήριξε, δεν υπάρχουν, χωρίς να νιώθει έστω την ανάγκη να απολογηθεί για την αδράνεια τόσων χρόνων και τις ανέξοδες υποσχέσεις στους κατοίκους της Δεσκάτης.
Όμως η αλήθεια είναι ότι η σύνδεση της Δεσκάτης «ξεχάστηκε βολικά» από την κυβέρνηση και όταν ενέταξε το 2022 το βόρειο τμήμα του Ε65 στο Ταμείο Ανάκαμψης με 480.000.000€ και όταν επί πέντε χρόνια επέλεξε να μην αξιοποιήσει άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, αδιαφορώντας επιδεικτικά για την αναπτυξιακή προοπτική -και σε συγκοινωνιακό επίπεδο- της Δυτικής Μακεδονίας.
Κατόπιν των ανωτέρω η κ. Βέττα ρωτά τον αρμόδιο υπουργό και αιτείται την κατάθεση εγγράφων που να τεκμηριώνουν με ακρίβεια σε ποιο στάδιο βρίσκεται η θεσμική διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και ποιες είναι οι λύσεις που προτείνονται, ποιες οι τυχόν παραλλαγές τους και ποιο το κόστος και το χρονοδιάγραμμα για κάθε προτεινόμενη λύση, όπως αυτά προκύπτουν από επίσημες μελέτες και έγγραφα.
Τέλος, ως προς τις πηγές χρηματοδότησης, η Βουλευτής ζητά να κατατεθούν στη Βουλή τυχόν αιτήματα χρηματοδότησης προς τις αρμόδιες ευρωπαϊκές ή διαχειριστικές αρχές καθώς και οποιαδήποτε έγγραφα που να αφορούν τις ενέργειες της κυβέρνησης, εδώ και 5 χρόνια που υπόσχεται το έργο στους κατοίκους της Δεσκάτης.
Σήμερα η κ. Βέττα θα αναχωρήσει για το Ερεβάν της Αρμενίας, όπου θα συμμετέχει στις εργασίες της 64ης Συνόδου Ολομέλειας της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης της Οικονομικής Συνεργασίας Εύξεινου Πόντου (Ο.Σ.Ε.Π.).
Καλλιόπη Βέττα
Βουλευτής ΠΕ Κοζάνης
Τομεάρχης Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ.
Α' Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Προστασίας
Περιβάλλοντος της Βουλής
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment