ΔΕΤΗΠ - ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΤΗΠ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΟΡΔΑΙΑΣ
- Επικαιρότητα
- Εμφανίσεις: 284
Απάντηση ΔΕΤΗΠ στο Δελτίο Τύπου 7/11/2024 της Πρωτοβουλίας πολιτών Πτολεμαΐδας / Εορδαίας για την ανάπτυξη
προκειμένου να πληροφορήσουμε εσάς και τους παραλήπτες του Δελτίου Τύπου που μας κοινοποιήσατε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, παραθέτουμε τα παρακάτω σε ότι αφορά τη ΔΕΤΗΠ και τους καταναλωτές της. (Επισυνάπτεται και το δελτίο Τύπου της Πρωτοβουλίας Πολιτών Εορδαίας για την ανάπτυξη)
Ξεκινώντας από το τίτλο του θέματος του μηνύματος σας ενημερώνουμε ότι με τις δύο συμβάσεις παροχής θερμικής ενέργειας που θα υπογραφούν (παρακάτω θα εξηγήσουμε για τις δυο αυτές συμβάσεις) και οι οποίες έρχονται σε συνέχεια του ν. 5151/2024 (ΦΕΚ Α’ 173/04.11.2024), η ΔΕΗ δεσμεύεται να παρέχει θερμική ενέργεια στη ΔΕΤΗΠ για τουλάχιστον 17 χρόνια καιστο διασυνδεδεμένο σύστημα τηλεθερμάνσεων για 15 χρόνια.
Μετά την οριστική απόσυρση του ΑΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ η λειτουργία της τηλεθέρμανσης διακρίνεται σε δύο χρονικές περιόδους - στάδια : α) το μεταβατικό στάδιο το οποίο περιλαμβάνει την χρονική περίοδο από την απόσυρση του ΑΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ (Μάιος 2021) έως την έναρξη του διασυνδεδεμένου συστήματος τηλεθερμάνσεων των τριών πόλεων Πτολεμαΐδας, Αμυνταίου και Κοζάνης και β) το στάδιο της μεσομακροπρόθεσμης τροφοδότησης της τηλεθέρμανσης, το οποίο περιλαμβάνει μία χρονική περίοδο 15 ετών, με αρχή της περιόδου την έναρξη λειτουργίας του διασυνδεδεμένου συστήματος τηλεθερμάνσεων, η οποία προσδιορίζεται τον Οκτώβριο του 2026.
Στο μεταβατικό στάδιο αρχικά η τροφοδότηση της τηλεθέρμανσης έγινε από τους ηλεκτρικούς λέβητες που είναι εγκατεστημένοι στον ΑΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ, ενώ από τον Νοέμβριο του 2024 στο μίγμα θα συμμετάσχει και η Μονάδα V του ΑΗΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ, μέχρι την οριστική της απόσυρση το 2028 (Εθνικός Κλιματικός Νόμος Ν.4936/2022, ΦΕΚ Α’ 105/27-5-2022).
Για το μεταβατικό αυτό στάδιο από τον Οκτώβριο του 2024 μέχρι την 31/12/2026, θα υπογραφεί η πρώτη σύμβαση παροχής θερμικής ενέργειας μεταξύ ΔΕΤΗΠ/Δήμου Εορδαίας και ΔΕΗ (βλ. σημείο 1 παραπάνω) και θα προβλέπει, σύμφωνα με τον ν. 5151/2024, ανώτατη τιμή προμήθειας θερμικής ενέργειας για τη ΔΕΤΗΠ τα 32 €/MWhth. Σε περίπτωση κατά την οποία η τιμή προμήθειας ξεπεράσει τα 32 €/MWhth, σύμφωνα με τον ίδιο νόμο και με βάση τύπο υπολογισμού ο οποίος λαμβάνει υπόψη του την παραγωγή θερμικής ενέργειας από την Μονάδα V και τους ηλεκτρικούς λέβητες, θα χορηγείται ενίσχυση ως εξής :
α) από τα 32 €/MWhth έως τα 43 €/MWhth, θα καλύπτεται το κόστος : αα) από το ποσό των 3 εκ. ευρώ που θα εισφέρει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αβ) από παρακράτηση μέρους των προϋπολογιζόμενων εσόδων του Δήμου Εορδαίας από τους ετήσιους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) για σταδιακή αποπληρωμή έως το έτος 2040 και αγ) δυνητικά από παρακράτηση σε ποσοστό 20% του επιδόματος θέρμανσης μέσω τηλεθέρμανσης, που αναλογεί στους ωφελούμενους πελάτες της ΔΕΤΗΠ, με ετήσιο εισόδημα που υπερβαίνει τα όρια του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, εκκινώντας από την περίοδο θέρμανσης 2025-2026 και με διάρκεια μέχρι δύο περιόδους θέρμανσης. Η παραπάνω παρακράτηση των εσόδων του Δήμου θα συμψηφιστεί με την κατανάλωση θερμικής ενέργειας των δημοτικών κτιρίων με αποτέλεσμα η ΔΕΤΗΠ να απορροφήσει το κόστος αυτό, χωρίς να το μετακυλήσει στους καταναλωτές της.
β) από τα 43 €/MWhth και πάνω το κόστος θα καλύπτεται από λοιπούς πόρους του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, χωρίς να επιβαρύνεται ο Δήμος και οι καταναλωτές της τηλεθέρμανσης.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, το υψηλό κόστος παραγωγής θερμικής ενέργειας των ηλεκτρικών λεβήτων, για όσο χρονικό διάστημα αυτοί θα λειτουργούν τις επόμενες δύο περιόδους θέρμανσης, με δεδομένη την είσοδο στο σύστημα της Μονάδας V, δεν θα επηρεάζει την τιμή αγοράς από τη ΔΕΤΗΠ, αφού αυτή θα έχει «κλειδώσει» ουσιαστικά στα 32 €/MWhth.
Στο στάδιο της μεσομακροπρόθεσμης τροφοδότησης της τηλεθέρμανσης, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί σταδιακά τα μέσα παραγωγής, δηλαδή ο σταθμός Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης (ΣΗΘΥΑ) ο οποίος θα κατασκευασθεί με ίδια κεφάλαια της ΔΕΗ και οι λέβητες καύσης φυσικού αερίου (περίπου Οκτώβριος του 2026), θα χορηγείται σύμφωνα με τον ν. 5151/2024 προς τη Διαδημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Δυτικής Μακεδονίας σταθερή ενίσχυση 2,90 €/MWhth.
Επίσης με τον ίδιο νόμο θα χορηγείται πρόσθετη ενίσχυση στον σταθμό Σ.Η.Θ.Υ.Α., ώστε να εξασφαλίζεται τιμή στόχος για την προμήθεια θερμικής ενέργειας προς τη Διαδημοτική Επιχείρηση ίση με 35,40 €/MWhth. Η ενίσχυση θα χρηματοδοτείται από τον Ειδικό Λογαριασμό Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. του άρθρου 40 του ν. 2773/1999 (Α΄286) και δεν θα υπερβαίνει τα 7.500.000 ευρώ. Για την προμήθεια θερμικής ενέργειας στο στάδιο αυτό θα υπογραφεί η δεύτερη (βλ. σημείο 1 παραπάνω) σύμβαση παροχής θερμικής ενέργειας μεταξύ της ΔΕΗ και της Διαδημοτικής Επιχείρησης Τηλεθέρμανσης Δυτικής Μακεδονίας, των Δήμων Εορδαίας, Κοζάνης και Αμυνταίου και των τριών Δημοτικών Επιχειρήσεων Τηλεθέρμανσης των τριών πόλεων.
Η συνολική παραγωγή θερμικής ενέργειας στο διασυνδεδεμένο σύστημα θα μπορεί να φθάνει έως τις 640 GWhth, εκ των οποίων η Διαδημοτική Επιχείρηση θα είναι υποχρεωμένη να αγοράζει από τη ΔΕΗ για χρονικό διάστημα 15 ετών και να πουλά αντίστοιχα στις τρεις Δημοτικές Επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, τις 282 GWhth. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί αναλογικά σε ποσοστό περίπου 40-44% των ετήσιων αναγκών για κάθε μία από τις τρεις τηλεθερμάνσεις.
Σχετικά με τον σταθμό ΣΗΘΥΑ, ο οποίος θα κατασκευασθεί με ετοιμότητα για χρήση υδρογόνου (Hydrogenready), η εφαρμοζόμενη τεχνολογία της Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας αποτελεί εδώ και δεκαετίες βασικό στοιχείο στην παραγωγή θερμότητας στις τηλεθερμάνσεις στην Ευρώπη λόγω της υψηλότερης ενεργειακής απόδοσής της, σε σύγκριση με τη χωριστή παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας. Όσον αφορά την κάλυψη της απαιτούμενης θερμικής ισχύος του διασυνδεδεμένου συστήματος τηλεθέρμανσης, αυτή θα επιτευχθεί με την λειτουργία του ΣΗΘΥΑ και των λεβήτων φυσικού αερίου.
Με βάση τις συμβάσεις παροχής θερμικής ενέργειας που θα υπογραφούν, η ΔΕΗ αναλαμβάνει την υποχρέωση, υπό τους όρους των παραπάνω συμβάσεων, να παρέχει το σύνολο της απαιτούμενης θερμικής ενέργειας στους φορείς διαχείρισης της τηλεθέρμανσης.
Ωστόσο οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης των τριών πόλεων δεν είναι υποχρεωμένες να καλύπτουν το σύνολο των θερμικών αναγκών τους από το διασυνδεδεμένο σύστημα, αφού η υποχρέωση τους αφορά μόνον την αγορά μίας ελάχιστης συνολικής (και για τις τρεις πόλεις) ποσότητας θερμικής ενέργειας 282 GWhth, η οποία θα παράγεται από το ΣΗΘΥΑ.
Σχετικά με την αναφορά για οικοδομές που έχουν προβεί σε διακανονισμό της οφειλής τους ή είναι κλειστές λόγω οφειλών, ισχύουν τα εξής (8/11/2024) : α) σε ένα σύνολο 4.600 οικοδομών υπάρχουν 51 οικοδομές κλειστές παλαιοτέρων περιόδων 1996-2023, ήτοι ποσοστό 1% και 48 οικοδομές κλειστές της τρέχουσας περιόδου, ήτοι ποσοστό 1%, συνολικά 99 οικοδομές κλειστές και β) σε ένα σύνολο 16.909 συνδεδεμένων διαμερισμάτων έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους 155 οικοδομές που αντιστοιχούν σε 1.592 διαμερίσματα, ήτοι ποσοστό 9,4%. Ο διακανονισμός ωστόσο των 155 οικοδομών δεν συνεπάγεται αυτόματα την οικονομική δυσκολία του συνόλου των κατοίκων των παραπάνω οικοδομών, δεδομένου ότι στις μεγάλες κυρίως οικοδομές οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της τηλεθέρμανσης δημιουργούνται κυρίως λόγω των προβλημάτων κατανομής των δαπανών θέρμανσης.
Η πράσινη ενεργειακή μετάβαση απαιτεί την σταδιακή απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα (λιγνίτης, φυσικό αέριο) τα επόμενα χρόνια, οριοθετώντας παράλληλα και το πλαίσιο λειτουργίας των τηλεθερμάνσεων στον ευρωπαϊκό χώρο.
Ενεργώντας στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΤΗΠ σχεδιάζει την σταδιακή ένταξη των ΑΠΕ στο σύστημα της τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας με εφαρμογή αυτοκατανάλωσης, αποκομίζοντας εμπειρία από την τριετή λειτουργία των ηλεκτρικών λεβήτων, προκειμένου αφενός μεν να ακολουθήσει τον δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα, αφετέρου δε να εξασφαλίσει ενεργειακή αυτονομία και ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές της.
9)Η ΔΕΤΗΠ θα συνεχίσει για 32η χρονιά, παρά την μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους, να παρέχει πολύ φθηνή θερμική ενέργεια στους καταναλωτές της με τιμή χαμηλότερη κατά 63% από το πετρέλαιο θέρμανσης.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Δ.Σ. Δ.Ε.ΤΗ.Π.
ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Το άρθρο της Πρωτοβουλίας Πολιτών Πτολεμαΐδας / Εορδαίας για την ανάπτυξη
Περιμέναμε και την νομοθετική ρύθμιση, (μετά την ψήφιση της συμφωνίας για τις Τ/Θ από όλα τα εμπλεκόμενα Δημοτικά Συμβούλια), για να ενημερώσουμε την κοινωνία και τον απλό Δημότη μιας και για καταλάβει κάποιος τα οικονομικά στοιχεία της συμφωνίας θα πρέπει να έχει τελειώσει οικονομικό πανεπιστήμιο και να έχει τουλάχιστον Master!!!!. Δείτε πιο κάτω….
Ως τιμή για τον υπολογισμό του διαφορικού κόστους προμήθειας θερμικής ενέργειας ορίζονται τα τριάντα δύο ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα (32 €/ ΜWhth.)
Η τιμολόγηση θερμικής ενέργειας από τον πάροχο θερμικής ενέργειας προς τη Δ.Ε.ΤΗ.Π. πραγματοποιείται με χρήση του τύπου: ΡRΤΟΤΑL={QΑΗΣ * (17 + 0,284*ΡrCΟ2) + 0,995* QΗΛΚ * ΡRelectr} / (QΑΗΣ +0995*QΗΛΚ) όπου: ΡRΤΟΤΑL: Η τιμή χρέωσης θερμικής ενέργειας (μοναδιαίο τίμημα) ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα (€/ΜWhth) QΑΗΣ: Η ποσότητα θερμικής ενέργειας από λιγνιτικές που παραδόθηκε μέσα στον μήνα (ΜWhth).
QΗΛΚ: Η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από Ηλεκτρικούς Λέβητες που παραδόθηκε μέσα στον μήνα (ΜWhth) Ρrco2: Μέση Τιμή Κτήσης δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (€/:tcο2) μηνός, όπως προκύπτει ανά μήνα από τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Χρηματιστηρίου Ενέργειας που αναρτώνται στον επίσημο ιστότοπο αυτού. ΡRelectr: Τιμή χρέωσης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. Η χρέωση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για κάθε μήνα υπολογίζεται σύμφωνα με τον ακόλουθο τύπο:
ΤΕΑ_ Πελάτη + Κόστη Χονδρεμπορικής + Ρυθμιζόμενες χρεώσεις + 3 €/ΜWh όπου: ΤΕΑ_ Πελάτη: Η τιμή εκκαθάρισης αγοράς του μήνα τιμολόγησης, σταθμισμένη ανά ώρα βάσει πραγματικής ωριαίας κατανάλωσης του πελάτη. ΤΕΑ: Οι ωριαίες τιμές τιμής εκκαθάρισης αγοράς, όπως αυτές δημοσιεύονται καθημερινά ιστοσελίδα του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας.
Τα Κόστη Χονδρεμπορικής Αγοράς αποτελούνται από τους λογαριασμούς προσαυξήσεων «ΛΠ 1», «ΛΠ 2», «ΛΠ 3» των άρθρων 93 έως 95 του Κανονισμού Αγοράς Εξισορρόπησης (Β΄ 5910/2018) και δημοσιεύονται για κάθε μήνα ιστοσελίδα του Α.Δ.Μ.Η.Ε.
Αν η τιμολογηθείσα τιμή ΡRΤΟΤΑL υπερβαίνει την τιμή βάσης, τότε το διαφορικό κόστος καλύπτεται ως ακολούθως:
α) για το διαφορικό κόστος από την τιμή βάσης μέχρι την προκύπτουσα τιμή χρέωσης και εφόσον η προκύπτουσα τιμή χρέωσης είναι μικρότερη ή ίση των σαράντα τριών ευρώ ανά θερμική μεγαβατώρα (43€/MWhth ), αξιοποιώντας πόρους του Υπολογισμού Εσόδων από τις εισροές των υποπερπ. αστ) έως αθ) της περ. α),
β) για το διαφορικό κόστος που προκύπτει πλέον της περ.α), αξιοποιώντας πόρους του Υπολογισμού Εσόδων μέσω αντίστοιχης εισροής από τον Υπολογισμό Εξόδων του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης.
Αρχικά είναι άξιο απορίας γιατί η συμφωνία θα πρέπει να φτάνει τα 17 και πλέον χρόνια, και με ποιο δικαίωμα οι σημερινοί αυτοδιοικητικοί ταγοί δεσμεύουν τις επιχειρήσεις τους με αυτήν την συμφωνία που το μόνο που δείχνει να εξασφαλίζει είναι η θερμική ενέργεια. Αλλά ας είναι και έτσι, γιατί όμως πουθενά δεν αναφέρεται ότι η ΔΕΗ με οποιανδήποτε μορφή ή ονομασία θα εξακολουθεί να δεσμεύεται στα προαναφερόμενα χρόνια;; Ποιος μας λέει ότι αύριο – μεθαύριο αν δεν υπάρχει η ΔΕΗ και στην θέση της θα είναι μια άλλη εταιρεία, θα είναι υποχρεωμένη η εταιρεία αυτή να παρέχει την θερμική ενέργεια με ότι έχει συμφωνηθεί με την ΔΕΗ;;
Ποιος μπορεί να μας εγγυηθεί ότι π.χ. το 2028 η τιμή της θερμικής ενέργειας θα είναι σε τέτοιο επίπεδο που θα μπορεί να πληρώνει ο απλός καταναλωτής;;;
Ήδη με το προηγούμενο χαμηλό τιμολόγιο της ΔΕΤΗΠ λένε ότι περί τις 350 οικοδομές κάθε χρόνο είναι σε πρόγραμμα ρύθμισης, περίπου δηλαδή το ένα πέμπτο των διαμερισμάτων βρίσκονται σε πρόγραμμα ρύθμισης, πράγμα που σημαίνει δυσκολεύονται να καταβάλουν το μέχρι χθες χαμηλό κόστος της τιμής της θερμικής ενέργειας. Και φυσικά πάνω από 100 οικοδομές έχουν διακόψει την τηλεθέρμανση γιατί δεν μπορούν να μπούνε σε πρόγραμμα ρύθμισης. Τώρα που η αύξηση αγγίζει το 62,5% καταλαβαίνει και ο πιο αδαής ότι θα μειωθεί εκ νέου το σύνολο των οικοδομών που θα ζεσταίνονται με τηλεθέρμανση και βέβαια αυτό θα αρχίσει να είναι το μεγάλο πρόβλημα της ΔΕΤΗΠ.
Είχαμε κατ’ επανάληψη τονίσει σε δελτία τύπου που δημοσιεύσαμε ότι η λύση των ηλεκτρολεβήτων είναι μια πολύ κακή επιλογή που το κόστος όλης αυτής της λάθος επιλογής θα αναγκαστεί να την πληρώσει ο λαός.
Επίσης είχαμε τονίσει ότι και η λύση της μονάδας ΣΗΘΥΑ (που ακόμη δεν ξεκίνησε η κατασκευή της στον ΑΗΣ Καρδιάς) είναι επίσης μια λάθος επιλογή που δεν καλύπτει : 1ον την θερμική ισχύ που ζητούν οι διασυνδεδεμένες τρεις πόλεις (με 66MWth που θα παρέχει, δεν φτάνει ούτε στο μισό της παρεχόμενης από τον ΑΗΣ Πτολεμαΐδα 5 θερμικής παροχής των 140MWth), 2ον Όλοι μας σχεδόν γνωρίζουμε από την φυσική ότι η μετατροπή μιας μορφής ενέργειας σε μια άλλη έχουμε απώλεια από 15% έως 30%, ποιος λοιπόν ο λόγος να φέρνουμε το φυσικό αέριο στην ΣΗΘΥΑ και αντί να το χρησιμοποιούμε απ’ ευθείας στην θέρμανση του νερού, να χρησιμοποιείτε για την λειτουργία των ηλεκτρολεβήτων και στην συνέχεια μέσω αυτών να ζεσταίνουμε το νερό που θα σταλεί στους καταναλωτές;;;; Το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι ότι θέλουν το όλο σύστημα να καταναλώνει ηλεκτρική ενέργεια και όχι απ’ ευθείας φυσικό αέριο ανεβάζοντας έτσι την τιμή της θερμικής ενέργειας.
Όλοι καταλαβαίνουν πλέον ότι αφού για δύο χρόνια τουλάχιστον θα είμαστε εξαρτημένοι με τους ηλεκτρολέβητες πόσο ακριβά θα πληρώνουμε την θερμική ενέργεια και πόσο το κόστος της ΔΕΤΗΠ θα αυξάνει υπέρογκα, με αποτέλεσμα νέα χρέη προς την ΔΕΗ. Μάλιστα με το δεδομένο ότι ο ΑΗΣ Πτολεμαΐδα 5 σχεδιάζεται για παύση λειτουργίας του το 2026, αντιλαμβανόμαστε όλοι με τι προχειρότητα αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το θέμα των τηλεθερμάνσεων, όπως με την ίδια προχειρότητα χρόνια τώρα κάνει με την βίαιη απολιγνιτοποίηση κλείνοντας τους ΑΗΣ στερώντας όχι μόνο φτηνή ενέργεια για τους πολίτες αλλά και στερώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Και επειδή νομίζουν οι κυβερνώντες ότι κάτι πέτυχαν με την βίαιη απολιγνιτοποίηση παραθέτουμε ένα σχετικό πίνακα.
CCPI (The Climate Change Performance Index) είναι επεξεργασία των οργανώσεων Germanwatch, NewClimate Institute και CAN και εκδίδεται ετησίως από το 2005.
Ο δείκτης CCPI, προϊόν επεξεργασίας κλιματικών στοιχείων 65 χωρών, βαθμολογεί τις επιδόσεις στον χώρο της κλιματικής πολιτικής, χρησιμοποιώντας μια τυποποιημένη μέθοδο, που επιτρέπει τη σύγκριση των επιδόσεων των κρατών που ευθύνονται για πάνω από το 90% των παγκόσμιων εκπομπών. Στον πίνακα απεικονίζεται η βαθμολογία (θέση/ranking) που οι επιλεγμένες χώρες κατέχουν στην πορεία επίτευξης της ενεργειακής ουδετερότητας για το 2050.
Όπως λοιπόν βλέπουμε στον πιο πάνω πίνακα η Ελλάδα έχει πέσει κατά 4 (τέσσερις) θέσεις σε ένα μόνο χρόνο, σε ότι αφορά τις επιδόσεις της σχετικά με την πολιτική της κλιματικής πολιτικής.
Στη συμφωνία δεν περιλαμβάνεται καμία ασφαλιστική δικλείδα για τους δημότες ότι το κόστος Τ/Θ δεν θα εκτιναχθεί στην περίπτωση που οι τιμές προμήθειας αερίου και δικαιωμάτων εκπομπών CO2 αυξηθούν πολύ σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα (30 €/MWh και 70 €/tn, αντίστοιχα). Σύμφωνα με την Ε.Ε., όπως αποτυπώνεται σε όλα τα ΕΣΕΚ των 27 κρατών μελών, υπάρχει πρόβλεψη για τιμή προμήθειας αερίου 38 €/MWh από το 2025, ενώ για τα δικαιώματα εκπομπών η πρόβλεψη είναι 140 €/tn το 2035 και 290 €/tn το 2040. Τα 2,9 €/MWh (1,75 εκατ.€ τον χρόνο), με τα οποία προβλέπεται να ενισχύει το κράτος τη διαδημοτική επιχείρηση σε καμία περίπτωση δεν είναι αρκετά για να καλύψουν τα αυξημένα επίπεδα τιμών αερίου και δικαιωμάτων εκπομπών CO2. Αφήνει λοιπόν εκτεθειμένους τους δημότες από τις βέβαιες ανατιμήσεις στην τιμή του φυσικού αερίου και των δικαιωμάτων εκπομπών CO2. Επίσης…
Οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας θα επιβαρυνθούν από αυτή τη συμφωνία κατά τουλάχιστον 129 εκ.€ για το υπόλοιπο της συμφωνίας, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του green tank. Οι φορολογούμενοι θα πληρώσουν 43,3 εκατ. € καλύπτοντας μεγάλο τμήμα του χρέους και των 3 επιχειρήσεων και οι καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας θα πληρώσουν 85,5 εκατ. € τουλάχιστον για τη λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος τηλεθέρμανσης για διάστημα 15 ετών, μέσω του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ (ΕΛΑΠΕ). Προφανώς, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. που προαναφέραμε, τότε η επιβάρυνση του ΕΛΑΠΕ και κατ’ επέκταση των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Σε αυτά τα ποσά θα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας και το κόστος υλοποίησης της κατασκευής της ΣΗΘΥΑ, της διασύνδεση του συστήματος τηλεθέρμανσης Κοζάνης αλλά και αυτής του Αμυνταίου που ανέρχεται στα 176 εκατ. €.
Σε προηγούμενα δελτία τύπου είχαμε προτείνει από τώρα να αρχίσει η κατανάλωση πράσινου υδρογόνου που θα παράγεται από τμήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, π.χ. θα μπορούσε η ΔΕΗ να είχε παραχωρήσει τμήμα του μεγάλου φωτοβολταϊκού, στην νέα διαδημοτική επιχείρηση για τον σκοπό αυτό, ώστε και χαμηλό κόστος να εξασφαλιστεί, και θέσεις εργασίας να δημιουργηθούν και πρωτοπόρα και καινοτόμα να είναι η Νέα Διαδημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης.
Δυστυχώς για μια ακόμη φορά τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα αντί να είμαστε μπροστά από αυτά, για άλλη μια φορά η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου «μετρήθηκε και φάνηκε ελλιπής»
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment