Π. Κουκουλόπουλος: «Το πρώτο κουδούνι και η “καμπάνα”»
- Επικαιρότητα
- Εμφανίσεις: 268
Π. Κουκουλόπουλος: «Το πρώτο κουδούνι και η “καμπάνα”»
Στον αγιασμό στο 2ο Γενικό Λύκειο Κοζάνης και στο Γυμνάσιο - Λύκειο Νεάπολης Κοζάνης παρευρέθηκε σήμερα το πρωί ο Βουλευτής Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Πάρις Κουκουλόπουλος. Σε μήνυμά του για την έναρξη του νέου σχολικού έτους, επισημαίνει τα κάτωθι:
Αρχή σχολικής χρονιάς σήμερα και οι ευχές όλων μας σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς για καλή χρονιά είναι ουσιαστικές και ειλικρινείς, καθώς η πρώτη μέρα στο Σχολείο εμπεριέχει ένα πολύ υψηλό συμβολισμό.
Εξίσου σημαντικό με τις ευχές μας είναι να έχουμε πλήρη επίγνωση της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας σε σύγκριση με άλλες χώρες, με τη δυνατότητα που μας δίνει η δημοσίευση της τελευταίας σχετικής Έκθεσης του ΟΟΣΑ.
«…Σημαντικά χαμηλότερες από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ είναι οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από την έκθεση "Education at a Glance 2024” που δημοσίευσε χθες ο ΟΟΣΑ.
Συγκεκριμένα, ενώ οι δαπάνες για την πρωτοβάθμια έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση αντιπροσωπεύουν κατά μέσο όρο το 10% των συνολικών δημόσιων δαπανών στις χώρες του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό ανέρχεται μόλις στο 6,1%. Το ποσοστό της Ελλάδας, αν και με έτος αναφοράς το 2020, είναι το χαμηλότερο ανάμεσα στις 38 χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ (σ.σ. στοιχεία 2021), με την Ιταλία να ακολουθεί με 6,7%, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στο Μεξικό ανέρχεται στο 13,8%. Ακόμη, όμως, και όταν λαμβάνονται υπόψη τα δεδομένα του 2020 για τις υπόλοιπες χώρες του ΟΟΣΑ (σ.σ. για να είναι ακριβέστερη η σύγκριση), η Ελλάδα παραμένει στην τελευταία θέση, με την Ουγγαρία να την ξεπερνά με 6,2%.
Για το 2022, το ποσοστό των κρατικών δαπανών που αφιερώνεται στην εκπαίδευση στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της μη τυπικής μάθησης, φτάνει περίπου το 7%, παραμένοντας στο χαμηλότερο επίπεδο, μαζί με την Ιταλία. Κατά μέσο όρο, οι χώρες του ΟΟΣΑ αφιερώνουν περίπου το 12% των κρατικών δαπανών τους στην εκπαίδευση, με τα υψηλότερα ποσοστά, άνω του 15%, να καταγράφονται στην Κόστα Ρίκα, το Ισραήλ και την Ελβετία.
Την ίδια ώρα, η Ελλάδα ήταν μία από τις 11 μόνο χώρες του ΟΟΣΑ όπου μειώθηκαν οι πραγματικοί μισθοί (δηλαδή προσαρμοσμένοι στον πληθωρισμό) των εκπαιδευτικών κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την περίοδο 2015-2023, με τη χώρα μας να καταγράφει μάλιστα τη μεγαλύτερη μείωση, ήτοι 9%, όταν κατά μέσο όρο στον ΟΟΣΑ (σε σύγκριση με τις χώρες με διαθέσιμα στοιχεία), καταγράφηκε αύξηση 4%. Σε ονομαστικούς όρους (δηλαδή, σε τρέχουσες τιμές, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο πληθωρισμός), οι μισθοί στην Ελλάδα παρέμειναν σταθεροί μεταξύ 2015 και 2023…»
Δυο απλά συμπεράσματα προκύπτουν από τη συγκεκριμένη Έκθεση. Το πρώτο είναι η διαχρονική υστέρηση της Χώρας μας που αρνείται να επενδύσει στο ανθρώπινο κεφάλαιο της. Το δεύτερο είναι το αδιέξοδο της επιδοματικής πολιτικής και των αυξήσεων με αποσπασματικό χαρακτήρα της σημερινής Κυβέρνησης, το οποίο παράγει μηδενικό αποτέλεσμα.
Καλή Σχολική Χρονιά.
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment