Τελευταία ευκαιρία για να έρθει η ανάπτυξη στην Εορδαία και στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας
- Περιφερειακά
- Εμφανίσεις: 7392
Προς: - Πρωθυπουργό της Ελλάδας - Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών -Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών -κ. Περιφερειάρχη Δ. Μακεδονίας - Βουλευτές Π.Ε. Κοζάνης - κ. Δήμαρχο Εορδαίας Τον κ. Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας Τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Πτολεμαΐδας |
ΘΕΜΑ: Τελευταία ευκαιρία για να έρθει η ανάπτυξη στην Εορδαία και στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας.
Αξιότιμες κυρίες / Αξιότιμοι κύριοι,
διαβάσαμε πριν λίγο διάστημα την πραγματικά καινοτόμα, ρεαλιστική και ελπιδοφόρα πρόταση του εξαιρετικού συμβούλου ανάπτυξης – Αρχιτέκτονος Μηχανικού κ. Σωτηρόπουλου Βασίλη «για την διάνοιξη-διάτρηση του Βερμίου, με μια διώροφη σήραγγα και μια διώροφη γέφυρα, για την διπλή παράλληλη, οδική και σιδηροδρομική σύνδεση Πτολεμαΐδας με Νάουσα. Με πιο απλά λόγια, πώς θα πηγαίνουμε από την Πτολεμαΐδα στη Θεσσαλονίκη σε 50 λεπτά και από την Καστοριά στη Θεσσαλονίκη σε μία ώρα και 10 λεπτά, μέσω Βερμίου (Νάουσας ή Βέροιας)*, επ΄ ευκαιρία της δημιουργίας της νέας Διεθνούς υπερταχείας σιδηροδρομικής γραμμής (160 χιλιόμετρα/ώρα) Θεσσαλονίκη – Καστοριά – Αλβανία.
* (η σιδηροδρομική σύνδεση Πτολεμαΐδα - Νάουσα έχει το χαμηλότερο κόστος κατασκευής, που απαιτεί το Υπουργείο, ενώ η σύνδεση Πτολεμαΐδα - Βέροια είναι η συντομότερη και εμπορικότερη που απαιτεί ο ΟΣΕ).
Όσοι αγαπάμε αυτόν τον τόπο της Εορδαίας, πρέπει να αρπάξουμε άμεσα την τελευταία ευκαιρία που μας δίνεται, για να σώσουμε την Εορδαία, την πόλη της Πτολεμαΐδας και την ευρύτερη περιοχή, από το δυσοίωνο μέλλον, την ανεργία, την μετανάστευση των νέων και την παρακμή, που ήδη φέρνει η καταστροφική απολιγνιτοποίηση στην περιοχή και να δώσουμε την τελευταία ευκαιρία για ανάπτυξη στην περιοχή μας.
Υπάρχει ελάχιστος χρόνος, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, πρέπει να αρχίσουν άμεσα τις προκαταρκτικές μελέτες χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Βέρμιο – Πτολεμαΐδα – Καστοριά – Αλβανία για να μη χαθούν τα σχετικά κονδύλια.
Ήδη μέσα στον τρέχοντα μήνα Αύγουστο 21, από τον ΟΣΕ ανακοινώθηκαν εγκρίσεις μελετών και σιδηροδρομικών έργων, αξίας 3.3 δισεκατομμυρίων ευρώ και θα ακολουθήσουν και τον επόμενο μήνα εγκρίσεις για άλλες μελέτες και νέες χαράξεις που πολύ πιθανόν να είναι μέσα σε αυτές και η διαδρομή που μας ενδιαφέρει, Θεσσαλονίκη-Καστοριά-Αλβανία.
Επ' ευκαιρία της χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, Θεσσαλονίκη Καστοριά Αλβανία, υψηλής ταχύτητας 160 km/ ώρα, που σχεδιάζεται τώρα από τα αρμόδια υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ με ευρωπαϊκά κονδύλια, κάνουμε δημόσια έκκληση των τοπικών παραγόντων για τις απαραίτητες, άμεσες και αποτελεσματικές ενέργειες για να επιτευχθεί η έναρξη προκαταρκτικών μελετών για την χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καστοριά-Πτολεμαΐδα-Βέρμιο (Πλατύ-Θεσσαλονίκη) και να κλειδώσει οριστικά αυτή η διαδρομή.
Επειδή τα οφέλη για την Εορδαία από το προτεινόμενο έργο, είναι προφανή (όπως και οι τεράστιες ζημιές, σε περίπτωση που δεν γίνει), και είναι αδιανόητο το αντίθετο, θα πρέπει να μην καθυστερήσει η δημοτική αρχή, συμπολίτευση και αντιπολίτευση, εντείνοντας τις ενέργειες της. Προς ενημέρωσή σας, σας γνωρίζω ότι όλες αυτές οι μελέτες γίνονται μέσω διεθνών διαγωνισμών σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Θα είναι εγκληματική αμέλεια, αν χαθεί αυτή η τελευταία ευκαιρία για την Εορδαία, ώστε να έχει ελπίδες για την μελλοντική της ανάπτυξη και θα είναι ένα ανεξίτηλο μελανό σημείο για τη σταδιοδρομία όλων εκείνων των αυτοδιοικητικών και πολιτικών, που δεν θα ενδιαφερθούν για την υλοποίηση αυτής της σπουδαίας υποδομής στην Εορδαία.
Η ανωτέρω πρόταση είναι η μόνη επιστημονικά ορθή, είναι προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και πληροί τους όρους του στρατηγικού Πλαισίου Επενδύσεων και Μεταφορών και τους Στρατηγικούς Στόχους της Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών και η οποία ταυτόχρονα καλύπτει όλες τις προϋποθέσεις του Υπουργείου, που είχε θέσει ο Υφυπουργός κύριος Κεφαλογιάννης κατά την επίσκεψή του στις 17/4 στην Κοζάνη και στην Καστοριά και καλύπτει όλες τις μελλοντικές ανάγκες σιδηροδρομικών δικτύων για ολόκληρη την Δυτική Μακεδονία.
Οι συγκεκριμένες συνημμένες προτάσεις είναι εξαιρετικές και βοηθούν σημαντικά, την ανάπτυξη της περιοχής μας, που κινδυνεύει από την φτώχεια, την ανεργία, την παρακμή και τη μετανάστευση των νέων μετά την επερχόμενη απολιγνιτοποίηση και χρήζει άμεσα υποδομών και σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Ημαθία και τη Θεσσαλονίκη ανατολικά και την Καστοριά και την Αλβανία δυτικά.
Σας γνωστοποιούμε επίσης το έντονο ενδιαφέρον των κατοίκων της Εορδαίας, οι οποίοι απαιτούν να γίνει το αυτονόητο για την χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καστοριάς μέσω Βερμίου και Πτολεμαΐδος, με την αξιοποίηση της γεωγραφικής και γεωπολιτικής θέσης της Εορδαίας, καθώς είναι η ιδανικότερη και η πλέον ενδεδειγμένη λύση, από κάθε άποψη και προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, πληρώντας παράλληλα τους Στρατηγικούς Στόχους της Εθνικής Πολιτικής Μεταφορών και το Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων των Μεταφορών.
Επιπλέον η Πτολεμαΐδα, η Εορδαία, το Αμύνταιο και η Φλώρινα είναι οι περιοχές που θα δεχτούν τις συνέπειες της καταστροφικής απολιγνιτοποίησης, την ανεργία και την μετανάστευση των νέων και έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη από υποδομές, για να προσελκύσουν επενδυτές και να αποφύγουν τον μελλοντικό μαρασμό, την φτώχεια και την υποβάθμιση τους.
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Ακολουθούν υπογραφές
ΑΙΟΛΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Γ.Ε.Π.Θ. |
|
Ορφανίδης Δημήτρης |
Πρόεδρος |
Κατσώρας Γεώργιος |
Γ. Γραμματέας |
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ |
ΙΔΙΟΤΗΤΑ |
Χατζηπαναγιωτίδου Μαρία |
Οικιακά |
Κόλλιας Αναστάσιος |
Στρατιωτικός |
Κόλλια Μαρία |
Οικιακά |
Σαμονέλα Μούτσο |
Οικιακά |
Ίτσκου Νόρα |
Γεωτεχνολόγος |
Καραλευθέρης Χαράλαμπος |
Α.Δ.Μ.Η.Ε. Δ.Ε.Η. |
Μάγκου Νικολέττα |
Νηπιαγωγός |
Σπηλιοπούλου Αντωνία |
Εκπαιδευτικός |
Κωνσταντινίδου Έλσα |
Ιδ. Υπάλληλος |
Τουρούντζα Νατάσα |
Μηχ. Τεχν. Πετρελαίου |
Χατζηπαναγιωτίδου Δέσποινα |
Οικιακά |
Κωνσταντινίδου Σοφία |
Φοιτήτρια |
Μυλωνάς Δημήτριος |
Φοιτητής |
Βλαχοδήμου Ιερουσαλήμ |
Μαθήτρια |
Τσαρσιταλίδου Σοφία |
Μαθήτρια |
Κωνσταντινίδου Βικτώρια |
Μαθήτρια |
Βλάχου Στρατονίκη |
Μαθήτρια |
Βυζάντιος Γεώργιος |
Μαθητής |
Νταμπίζας Κων/νος |
Φοιτητής |
Παπουλίδης Ιωάννης |
Γυμναστής |
Κιβρακίδης Νικόλαος |
Γυμναστής |
Παναγιωτίδης Χαράλαμπος |
Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός |
Μανομενίδης Γεώργιος |
Γυμναστής |
Μπαταούλα Ελένη |
Ιδ. Υπάλληλος |
Παπάζογλου Μάκης |
Γυμναστής |
Τεπετζή Αθηνά |
Γυμνάστρια |
Σολαχίδου Αναστασία |
Γυμνάστρια |
Κοροσίδης Κων/νος |
Εκπαιδευτικός |
Μουρούζη Μαρία |
Οικιακά |
Κοροσίδου Ηλιάνα |
Φοιτήτρια |
Κοροσίδου Κυριακή |
Εκπαιδευτικός |
Σιδηρόπουλος Θεόδωρος |
Ελ. Επαγγελματίας |
Τόλης Κοσμάς |
Ελ. Επαγγελματίας |
Κωστερίδης Βασίλειος |
Ιδ. Υπάλληλος |
Βλαχοδήμος Νικηφόρος |
Ιδ. Υπάλληλος |
Μουρούζη Ελισάβετ |
Οικιακά |
Ραδουνισλή Αγάπη |
Εκπαιδευτικός |
Κοροσίδου Ελισάβετ |
Εκπαιδευτικός |
Μουρούζης Κ. Αντώνιος |
Μαθηματικός |
Μηνάς Απόστολος |
Συνταξιούχος |
Παπαδοπούλου Όλγα |
Ιδ. Υπάλληλος |
Koulianou Sabine |
|
Κοσμίδου Σταυρούλα |
Φοιτήτρια |
Κεβρεκίδης Γεώργιος |
Ιδ. Υπάλληλος |
Καλαβρινός Γεώργιος |
Κτηνοτρόφος |
Βαλμάς Γεώργιος |
|
Μαλλιόπουλος Δημήτριος |
|
Μόζα Άννα |
Μαθήτρια |
Χατζησάββα Σοφία |
Μαθήτρια |
Δαλάκα Ελισάβετ |
Μαθήτρια |
Κωτίδης Αλέξης |
|
Οικονομάκης Στέργιος |
|
Xhaferaz Maksim |
|
Γιαννούλα Μαρία |
Υπάλ. ΔΕΗ |
Τσκαμάκη Κων/να |
Δημ. υπάλληλος |
Κεβρεκίδου Σωτηρία |
Ιδ. Υπάλληλος |
Κεβρεκίδου Μαρία |
Εκπαιδευτικός |
Ραμπίδης Σπυρίδων |
Ιδ, Υπάλληλος |
Θωμαΐδου Μελπομένη |
Υπάλληλος ΔΕΗ |
Κωνσταντίνου Δάφνη |
Υπάλληλος ΔΕΗ |
Kouisia Ren |
|
Ζορμπά Ελένη |
|
Τζιφρίδου Μαρία |
|
Τσιροζίδου Ξανθίππη |
|
Αβραμίδης Διονύσιος |
|
Κουλουβέση Μάρθα |
|
Βουρτσή Αναστασία |
|
Κοκάνη Ελένη |
|
Δεληγιώργης Αθανάσιος |
Συνταξιούχος |
Μουρούζης Σταύρος |
Εκπαιδευτικός |
Κοσμίδου Δέσποινα |
Ιδ. Υπάλληλος |
Σισμανίδης Λάζαρος |
Συνταξιούχος |
Σισμανίδης Παύλος |
Εκπαιδευτικός |
Μανώλας Κων/νος |
Συνταξιούχος ΔΕΗ |
Μανώλας Αθανάσιος |
Ιδ. Υπάλληλος |
Μανώλα Βαρβάρα |
Μηχανικός |
Μανώλα Ευδοξία |
Φοιτήτρια |
Δεμιρτζίδου Σοφία |
Γεωργός |
Κατσιώρα Αλεξάνδρα |
Οικιακά |
Μάγκου Ελένη |
Αγρότης |
Κοσμίδης Αναστάσιος |
Αγρότης |
Θεοδοσιάδης Ισαάκ |
Αγρότης |
Αθανασιάδης Γεώργιος |
Αγρότης |
Μανώλας Αθανάσιος |
Μηχανικός |
Γκαγκανιάρα Ελένη |
|
Γκιούρος Δημήτριος |
|
Θεοδοσιάδου Γεωργία |
|
Θεοδοσιάδου Μαρία |
|
Νάκη Βασιλική |
Νηπιαγωγός |
Σισμανίδης Γεώργιος |
Φοιτητής |
Χασιώτης Βασίλειος |
Συνταξιούχος |
Χασιώτης Ζαχαρίας |
Ιδ. Υπάλληλος |
Χασιώτης Αναστάσιος |
Ιδ. Υπάλληλος |
Χασιώτης Κων/νος |
Ιδ. Υπάλληλος |
Χασιώτη Κυριακή |
Οικιακά |
Μαυροφρύδης Κυριάκος |
Επαγγελματίας |
Μαυροφρύδης Ευάγγελος |
Συνταξιούχος |
Μαυροφρύδη Αντιγόνη |
|
Μαυροφρύδης Αναστάσιος |
|
Μαυροφρύδη Ελπίδα |
|
Λελέκη Σουλτάνα |
|
Λελέκη Ιωάννα |
|
Λελέκης Αναστάσιος |
|
Λελέκης Απόστολος |
|
Ζαντίδης Νικόλαος |
|
Ζαντίδης Χρήστος |
|
Κοτσίδης Κων/νος |
Εκπαιδευτικός |
Παρακαλούμε, πατήστε στον παρακάτω υπερσύνδεσμο, για να διαβάσετε το άρθρο του κ. Βασίλη Σωτηρόπουλου (Μηχανικό – Σύμβουλο ανάπτυξης consulting engineer & project manager, Μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Δυτικομακεδονικών Σωματείων Αθηνών, Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. Σωματείου Πτολεμαΐδιωτών Αθηνών ο "Πτολεμαίος"):
Καινοτόμες προτάσεις για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας
https://ptolemais-post.gr/perifereiaka/567-4-1-kainotomes-protaseis-gia-to-sidirodromiko-diktyo-tis-dytikis-makedonias-apo-ton-vasili-sotiropoulo
Υ.Γ.: Όσοι θέλουν να συνυπογράψουν την πρόταση, να αποστείλουν emailστη διεύθυνση aiolosmaked@gmail.com.
Σχόλια υποστηρίζονται από CComment